Ανάμεσα στις ακυρώσεις δεκάδων πολιτιστικών φεστιβάλ ανά την Ευρώπη, υπάρχει κι ένα που ανακοινώνει κανονικά την διεξαγωγή του. Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κάνει την διαφορά. Και παρότι μεταθέτει ελαφρώς χρονικά τη διεξαγωγή του και μεταφέρει την παρουσίαση των παραγωγών αποκλειστικά σε εξωτερικούς χώρους για λόγους ασφαλείας, παραμένει στη θέση του, σηματοδοτώντας όχι μόνο μια σημαντική στιγμή για την μεσσηνιακή περιφέρεια αλλά και για ολόκληρη την ελληνική επικράτεια των καλοκαιρινών φεστιβάλ. Πολλώ μάλλον δε, όταν ο Χορός είναι μια από τις πλέον πληγείσες παραστατικές τέχνες στους μήνες της πανδημίας μα και σε αυτούς που θα έρθουν. Διεθνούς εμβέλειας προσκεκλημένοι Ασφαλώς, η επιτυχία δεν έγκειται μόνο στην διοργάνωση αλλά και στο διεθνές περιεχόμενο του, αφού σπουδαίοι προσκεκλημένοι στελεχώνουν και φέτος τον προγραμματισμό με εξέχοντες τον Βιμ Βαντεγκέιμπους και την ομάδα του Ultima Vez, τον μάγο του φλαμένκο Ισραέλ Γκαλβάν αλλά και τους ξεχωριστούς Βέλγους Peeping Tom. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνει 21 παραστάσεις, 10 ελληνικές και 11 ξένες. Τέσσερις από αυτές θ’ ανέβουν στο Αμφιθέατρο του Κάστρου της Καλαμάτας, 12 θα παρουσιαστούν στο δημόσιο χώρο της Καλαμάτας – στην κεντρική πλατεία όπως πάντα με ελεύθερη είσοδο – μία στην Costa Navarino και μία στην Προκυμαία. Τέλος, ένας νέος χώρος που θα εγκαινιαστεί σε συνεργασία με το Δήμο Καλαμάτας (και θ’ ανακοινωθεί σύντομα) θα φιλοξενήσει πέντε ακόμα κεντρικές παραγωγές. Την ίδια ώρα, το Φεστιβάλ διατηρεί το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα οργανώνοντας τρία επαγγελματικά σεμινάρια, ένα masterclass και μια διάλεξη ανοιχτή για το κοινό. Οι αλλαγές Η συνθήκη της πανδημίας δεν άφησε ανεπηρέαστο τον θεσμό καθώς το τελικό πρόγραμμα του παρουσιάζει διαφοροποιήσεις από τον αρχικό σχεδιασμό. Παρόλα αυτά, ο στόχος του να διατηρηθεί η σχέση του κοινού με την τέχνη μέσα από την φυσική ανθρώπινη επαφή παραμένει αλώβητος. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο που η θεματική του φετινού Φεστιβάλ Καλαμάτας εστιάζει στη «σχέση των σύγχρονων ανθρώπων με τη Φύση και την Ανάγκη. Οι φετινές παραστάσεις μιλούν για την ανάγκη νέας ισορροπίας και αφουγκράσματος του εσωτερικού μας ρυθμού. Πρωτοεμφανιζόμενοι δημιουργοί και δημιουργοί με ιστορική πορεία στο σύγχρονο χορό θα μοιραστούν με το κοινό την προσδοκία για αλλαγή, για ουσιαστικές ανθρώπινες αξίες, για αναθεώρηση της σχέσης με τη μητέρα Φύση, με τον Εαυτό και με τον Άλλο» σημειώνει η καλλιτεχνική διευθύντρια Λίντα Καπετανέα. Έλληνες και ξένοι Η διοργάνωση θ’ ανοίξει πανηγυρικά: Αρχικά με τη νέα χορογραφία των Ultima Vez «Traces» στο οποίο ο Βαντεγκέιμπους ιχνηλατεί την πορεία του και ανατρέχει στις διαισθητικές επιλογές που καθόρισαν την αναζήτησή του και στη συνέχεια με το σόλο του Ισραέλ Γκαλβάν «Solo:Revolution without music» όπου ο κορυφαίος Σεβιλιάνος επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με το παραδοσιακό φλαμένκο χωρίς να χρησιμοποιεί καθόλου μουσική. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι αξιοσημείωτη η παρουσία τόσο της Λίντα Καπετανέα όσο και του Γιόζεφ Φρούτσεκ – και οι δύο μέλη των διεθνώς διακεκριμένων «Rootless Root» που θα παρουσιάσουν την δουλειά τους πάνω στην πρακτική Fighting Monkey. Συντάκτρια: Στέλλα Χαραμή
Προσκεκλημένοι της διοργάνωσης, μεταξύ άλλων, είναι η κορυφαία χορεύτρια Τερέζα ‘Οντροβα σ’ ένα απροσδόκητο ντουέτο με την σκηνοθέτιδα Πέτρα Τεϊνόροβα, η ομάδα της Ισπανίδας Λάλι Αϊγουαδέ που θα συναντήσει στη σκηνή τον Γκιλιέμ Σατίρ, ο διακεκριμένος Τσέχος Βικτόρ Τσερνίτσκι στην πρώτη εμφάνιση του στην Ελλάδα, οι φοβεροί Peeping Tom που επεξεργάζονται παλαιότερες χορογραφίες τους με ανατρεπτική διάθεση.
Πηγή: www.monopoli.gr
Τον ελληνικό χορό εκπροσωπούν η Ιωάννα Πορτόλου με την Griffón Dance Co, ο Φώτης Νικολάου με την παγανιστική χορογραφία «Τάματα», οι kóka&panú, η ομάδα των Παναγιώτη Μανουηλίδη και Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου με την νέα τους δουλειά «’Υλη», η Αναστασία Βαλσαμάκη με το νέο της σόλο, ο Ηλίας Χατζηγεωργίου με μια αυτοσχεδιαστική περφόρμανς, η Ηρώ Κόντη σ’ ένα σόλο που σχολιάζει την έλλειψη επαφής, ο Ιωάννης Καρούνης σ’ ένα τρίπτυχο που θα παρουσιαστεί την ίδια μέρα σε τρία σημεία της Καλαμάτας, η Ευτυχία Στεφάνου σε συνεργασία με το σχήμα Tzitzifrikia, η Δήμητρα Μερτζάνη μ’ ένα αυτοσχεδιαστικό κολάζ και η Μαρία Μανουκιάν με το έργο «Εσωτερική σφαίρα».