Ο Θύμιος Παπαδόπουλος, σπουδαίος δεξιοτέχνης των πνευστών, ενορχηστρωτής και παραγωγός, και φυσικά συνεργάτης του Θάνου Μικρούτσικου επί τριάντα χρόνια –ο Θάνος συνήθιζε να λέει «ότι ξέρει τη μουσική του καλύτερα από αυτόν»– μας αποκαλύπτει όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τη συναυλία που ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών στις 15 και 16 Ιουλίου.

Eίναι η πρώτη συναυλία με τη μουσική του Θάνου Μικρούτσικου που κάνεις χωρίς τον Θάνο.
Ο Θάνος δεν μου λείπει μόνον ως συνθέτης αλλά και ως εργάτης! Δυσκολεύομαι όχι επειδή δεν έχω καλή γνώση του έργου του, αλλά επειδή μου λείπει η παρουσία του και η ικανότητά του να δίνει άμεσες λύσεις – ακόμα και πάνω στη σκηνή! Μου λείπει κι η καθημερινή επαφή μας στο τηλέφωνο: να τον ρωτήσω κάτι ή να αποφασίσουμε αν πρέπει να παίξω ένα κομμάτι έτσι ή αλλιώς!

 
Ο Θάνος πάντα σε παρουσίαζε ως τον άνθρωπο που ξέρει τη μουσική του καλύτερα κι από τον ίδιο!

Αυτό είναι κάπως υπερβολικό, η αλήθεια είναι όμως ότι συνεργαζόμασταν στενά από την πρώτη στιγμή που τον γνώρισα, στα μέσα των ’80s, στις ηχογραφήσεις του δίσκου «Η αγάπη είναι ζάλη». Άκουσε τον τρόπο με τον οποίο έπαιξα κάποια δύσκολα πράγματα που είχε γράψει και με εκτίμησε ιδιαίτερα γι’ αυτό. Σε όλα σχεδόν τα έργα του έκτοτε (όχι μόνο στα τραγούδια του) συμμετείχα στην ομάδα παραγωγής. Αυτό εννοούσε ο Θάνος, ότι συμμετείχα σε πολλά πρωτότυπα έργα του, ως μουσικός, ενορχηστρωτής και παραγωγός…

Θύμιος Παπαδόπουλος
Θύμιος Παπαδόπουλος

Μίλησέ μας για το συγκεκριμένο project πάνω στη θεατρική μουσική του Θάνου Μικρούτσικου.
Ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα, καθώς ο Θάνος έχει γράψει πολλή θεατρική μουσική, από την οποία έχουν προκύψει πολύ γνωστά τραγούδια («Άννα μην κλαις», «Το Μηδέν», «Ελένη») αλλά και αρκετές δουλειές που έμειναν εκτός δισκογραφίας. Προσπαθήσαμε να χωρέσουμε όσο το δυνατόν πιο πολλές στιγμές αυτού του έργου στη συναυλία που ετοιμάσαμε με βάση μια ιδέα της Μαρίας Παπαγιάννη, της γυναίκας του. Ήταν μια διαδικασία ανακάλυψης ακόμα και για εμάς!

Και το καστ είναι εξαιρετικό…
Η Ρίτα Αντωνοπούλου, ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Κώστας Θωμαΐδης τραγουδούν. Ο Οδυσσέας Ιωάννου γράφει κείμενα τα οποία αποδίδει η Ρένια Λουιζίδου. Παίζουμε ο Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο), ο Γιώργος Κατσίκας (ντραμς) και ο Μίμης Ντούτσουλης (μπάσο) και πνευστά εγώ, ο Δημήτρης Αγάθος και ο Τζιμ Σταρίδας. Τη σκηνοθετική επιμέλεια έχει η Σεσίλ Μικρούτσικου. Θα υπάρχει μια επιλογή από όλο το θεατρικό του έργο –από τη δεκαετία του ’70 ως τις μέρες μας– και θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε μια αισθητική ενότητα σε όλο αυτό. Θα λείπει, φυσικά, ο Θάνος. Πάντα συνέδεα, λόγου χάριν, την εκτέλεση του «Άννα, μην κλαις» με έναν καλό ερμηνευτή, τον Θάνο στο πιάνο κι εμένα ή στη «Θεσσαλονίκη» πάντα έλεγε μια στροφή αυτός – και μου είναι αδιανόητο ότι δεν μπορεί να είναι πια έτσι. Όπως καταλαβαίνεις, επειδή η συναισθηματική φόρτιση από το φευγιό του Θάνου είναι ακόμα τεράστια και δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα, θέλουμε να κάνουμε αυτό το πράγμα όσο πιο άρτιο καλλιτεχνικά γίνεται και στα στάνταρ που έχει θέσει ο ίδιος.

 

Συντάκτης: Γιώργος Χαρωνίτης
Πηγή: www.athinorama.gr