Οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες την εβδομάδα 12-18 Δεκεμβρίου με μια ματιά!
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ελληνική ταινία είναι το «Ζίζοτεκ» του Βαρδή Μαρινάκη που ξεκινά από ένα αφόρητα σχεδόν δραματικό επεισόδιο (η εγκατάλειψη ενός παιδιού από τη μητέρα του σε μια σκηνή που σοκάρει) για να μεταλλαχτεί σε ένα απρόσμενα τρυφερό, αλληγορικό παραμύθι για την μοναξιά και την ανάγκη επικοινωνίας.
Ραντεβού στο Belle epoque
Το γαλλικό «Ραντεβού στο Belle epoque» του Νικολά Μπεντός με τους Ντανιέλ Οτέιγ και Φανί Αρντάν είναι η παλιομοδίτικη ρομαντική κομεντί που θέλει να πιάσει ένα πιο μοντέρνο τόνο στη ρετρό μουσική της αλλά διστάζει αρκετά πριν εκτεθεί και αποκαλύψει την ευαίσθητη καρδιά της.
Τσάρλι
Ο «Τσάρλι» του Θανάση Τσαλταμπάση υποτίθεται ότι είναι ένας βωβός φόρος τιμής στον Τσάρλι Τσάπλιν αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα αχρείαστο φιλμ χωρίς κανένα νόημα για το σύγχρονο θεατή.
Marianne & Leonard – Λόγια αγάπης
Το ντοκιμαντέρ «Marianne & Leonard – Λόγια αγάπης» μιλά για τον θρυλικό έρωτα του Λέοναρντ Κοέν και της μούσας του Μάριαν Ίλεν που γεννήθηκε στην Ύδρα των 60ς και άνθησε μαζί με κάποια εμβληματικά τραγούδια του καναδού όπως το «So long Marianne».
Η ναυμαχία του Μίντγουεϊ
Το σινεμά του Ρόλαντ Έμεριχ («Ημέρα Ανεξαρτησίας», «Ο πατριώτης») είναι μια τρομερή επίδειξη εφέ, ήχου και καταιγιστικής δράσης. Η νέα του ταινία «Η ναυμαχία του Μίντγουεϊ», βασισμένη στο αυθεντικό γεγονός από τη μάχη στον Ειρηνικό μεταξύ Ιαπώνων και Αμερικανών μετά από το χτύπημα στο Περλ Χάρμπορ, είναι μια από τα ίδια.
Τέλος το «Μαύρα Χριστούγεννα» είναι το ριμέικ μιας ταινίας τρόμου του 1974 όπου ένας σίριαλ κίλερ βάζει στόχο τα μέλη μιας γυναικείας αδελφότητας σε ένα κολέγιο.
Σε μια από τις πιο χορταστικές κινηματογραφικές βδομάδες εντοπίζουμε όχι μία, ούτε δύο αλλά τέσσερις ταινίες που τολμάνε να δοκιμάσουν την υπομονή του θεατή και είναι μοιραίο να διχάσουν το κοινό.
Βασίλισσα της καρδιάς
Πάνω από όλες η δανέζικη «Βασίλισσα της καρδιάς» που πάει πολύ πιο πέρα από το προφανές ερωτικό Δύσης – έστω των σκανδιναβικών χωρών.
Χρυσό γάντι
Ο αγαπητός του ελληνικού κοινού Φατίχ Ακίν παλεύει επίσης με το «Χρυσό γάντι» του κόντρα στην πολιτική ορθότητα τις εποχής (η ταινία περιγράφει την αληθινή και αιματοβαμμένη ιστορία ενός γερμανού «Κουασιμόδου» που σκότωνε γυναίκες στο Αμβούργο του 70) αλλά η διάθεση του γερμανού σκηνοθέτη να σοκάρει με κάθε μέσο είναι εξίσου αποκρουστική με την δράση του πρωταγωνιστή του.
Λίλιαν
Ακριβώς αντίθετο το αποτέλεσμα της αινιγματικής «Λίλιαν» που επίσης βασίζεται στην πραγματική περιπέτεια μιας νεαρής γυναίκας που αποφάσισε να διασχίσει πεζή τις ΗΠΑ μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό της, την Αλάσκα. Ατέλειωτες σιωπές, ονειρικές εικόνες, ντοκιμαντερίστικη αισθητική σε ένα τολμηρό πρότζεκτ που ακολουθεί τη λογική ενός ιδιότυπου road movie για να αφηγηθεί ολόκληρη την αμερικανική ιστορία.
Άγρια αγόρια
Τα «Άγρια αγόρια» του Γάλλου Μπερτράν Μαντικό είναι επίσης βέβαιο ότι θα διχάσουν. Ο λόγος είναι πως ο σκηνοθέτης βασίζεται στα κλασικά νεανικά μυθιστορήματα ενός Βερν ή Γκόλντινγκ για να διατυπώσει μια αιρετική άποψη για το τέλος στη «μάχη των φύλων» με ένα παραισθησιακό τρόπο (ο τίτλος από το ομότιτλο έργο του Μπάροουζ) ενισχυμένο από μια νοσηρή εμμονή πάνω στο σεξ και, κυρίως, τα φαλλικά σύμβολα.
Μαχαίρια
Η πιο εμπορική ταινία της βδομάδας είναι ένα αστυνομικό φιλμ μυστηρίου γεμάτο καλούδια. Ο Ράιαν Τζόνσον με τα «Μαχαίρια» του φτιάχνει μια αλά Αγκάθα Κρίστι καλογραμμένη και με αρκετές εκπλήξεις ιστορία, ενώ αναθέτει το ρόλο του όχι και τόσο δαιμόνιου ντετέκτιβ στον Ντάνιελ Κρεγκ προκειμένου να βρει το δολοφόνο του πετυχημένου συγγραφέα Ρόμπερτ Πλάμερ μέσα από ένα καστ πολλών αστέρων.
Ο Μπουνιουέλ στο λαβύρινθο με τις χελώνες
Στα θετικά φιλμ επίσης της εβδομάδας ανήκει αναμφισβήτητα το animation «Ο Μπουνιουέλ στο λαβύρινθο με τις χελώνες» που θα συγκινήσει κυρίως τους σινεφίλ.
Τέλος το αμερικανικό εμπορικό σινεμά εκπροσωπείται από ένα μέτριο κατασκοπικό θρίλερ («Δίκτυο κατασκόπων»), μια κωμωδία («Παίζοντας με τη φωτιά») και μια αστυνομική περιπέτεια («21 γέφυρες») με πρωταγωνιστή τον Τσάντγουικ Μπόουζμαν του «Μαύρου πάνθηρα»
Συντάκτης: Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Πηγή: www.monopoli.gr