Το σταδιακό άνοιγμα της Εθνικής Πινακοθήκης συνεχίζεται, με πιο πρόσφατα εγκαίνια αυτά της αίθουσας περιοδικών εκθέσεων «Ίδρυμα Αντώνιος Ε. Κομνηνός», σε έναν υπόγειο χώρο συνολικού εμβαδού 2000 τ.μ.
Η πρώτη έκθεση που θα φιλοξενηθεί εδώ, έχει τίτλο «Αναζητώντας την Αθανασία. Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου» και ανοίγει της πύλες της στο κοινό από τις 30 Νοεμβρίου.
Έως τα τέλη της χρονιάς αναμένεται να ανοίξει πλήρως η πτέρυγα με τις μόνιμες συλλογές δυτικοευρωπαϊκής τέχνης, όπου, σύμφωνα με την διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης θα εκτεθεί και ο κλεμμένος πίνακας του Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι».
Η έκθεση θα περιλαμβάνει περισσότερα από εκατό πορτρέτα τα οποία επιλέχθηκαν από τις συλλογές του γαλλικού μουσείου- ζωγραφικά και γλυπτά, έργα τα οποία ξεκινούν χρονικά από τον πολιτισμό της Μεσοποταμίας και φτάνουν έως και τον 19ο Δυτικό αιώνα, καλύπτοντας 3.000 χρόνια ιστορίας, σε 13 θεματικές ενότητες, με βάση κυρίως την κοινωνική λειτουργία του πορτρέτου σε κάθε εποχή και όχι με χρονολογική σειρά.
Στο περιβάλλον που διαμορφώνει περιλαμβάνονται πολύτιμα μικροτεχνήματα του γαλλικού μεσαίωνα, το πορτρέτο σε φορητή μορφή για προσωπική χρήση. Ξεχωριστή ενότητα αποτελούν τα πορτρέτα γυναικών στην εξουσία από την εποχή των Φαραώ ως τη Μαρία Αντουανέτα και την Μαντάμ ντε Πομπαντούρ. Μεγάλοι δάσκαλοι της τέχνης όπως Βελάσκεθ, Ρέμπραντ, Βερονέζε, Γκόγια, Ρέινολτς, Νταβίντ, Ντελακρουά κ.ά, το αριστούργημα του Αντουάν Ζαν Γκρο «Ο Ναπολέων διασχίζει την Γέφυρα της Αρκόλης» κι αργότερα το νεκρικό προσωπείο του Ναπολέοντα παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, στην έκθεση.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
Κεμντρική φωτογραφία: «Ο Βοναπάρτης στη γέφυρα της Αρκόλ» (1796), έργο του Αντουάν-Ζαν Γκρο, και το «Πορτρέτο του Φράνσις Τζωρτζ Χέαρ, του λεγόμενου Master Hare» (1788-1789), από τον σερ Τζόσουα Ρέινολντς, παρουσιάζονται στην πρώτη περιοδική έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης με έργα από το Λούβρο.