«La Strada» (1954), «La Dolce Vita» (1960) και «8½» (1963) είναι μοναχά τρία από τα αριστουργήματα που φέρουν την υπογραφή του Φεντερίκο Φελίνι. Ο Ιταλός μαέστρο της 7ης τέχνης έχει αφήσει πίσω του αξεπέραστη κινηματογραφική κληρονομία, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο του ντοκιμαντέρ «Fellini of the Spirits» της Ανσέλμα Ντελ’ Όλιο, που προβάλλεται στις 26ες Νύχτες Πρεμιέρας (23/9-4/10). Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι έτεροι σκηνοθέτες που εμφανίζονται στο ντοκιμαντέρ, όπως ο θρυλικός Γουίλιαμ Φρίντκιν («Ο Εξορκιστής»), ο σουρεαλιστής Τέρι Γκίλιαμ («Brazil») και ο οσκαρικός Νταμιέν Σαζέλ («La La Land»).
Επιπλέον, υπενθυμίζουμε πως στο πρόγραμμα του φεστιβάλ βρίσκεται και το ντοκιμαντέρ «The Capote Tapes» (Εμπς Μπάρνοου), το οποίο φιλοδοξεί να ρίξει φως σε άγνωστες πτυχές της ζωής του πολυσυζητημένου συγγραφέα Τρούμαν Καπότε («Εν ψυχρώ»). Όσο για τις ίδιες τις 26ες Νύχτες Πρεμιέρας, οι οποίες πρόσφατα αποκάλυψαν την εντυπωσιακή φετινή αφίσα, δρομολογούνται για διεξαγωγή σε χειμερινούς και θερινούς κινηματογράφους, ενώ προβλέπεται η μερική προβολή ταινιών διαδικτυακά. Σχετικά με τις συνθήκες των προβολών οι άνθρωποι του φεστιβάλ δηλώνουν τα παρακάτω: «Στο πλαίσιο των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αισιοδοξούμε ώστε η 26η έκδοση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας να φιλοξενηθεί στις κινηματογραφικές μας αίθουσες, σεβόμενοι πάντα τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές διεξαγωγής, όπως αυτές θα οριστούν από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας και με απαράβατο γνώμονα την ασφάλεια του κοινού και των θεατών μας. Η πραγματοποίηση της διοργάνωσης σε αίθουσες θα καταστήσει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ένα από τα πρώτα και λίγα Φεστιβάλ στον κόσμο που θα υλοποιηθούν στον φυσικό τους χώρο. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός για τις 26ες Νύχτες Πρεμιέρας περιλαμβάνει προβολές σε κλειστές κινηματογραφικές αίθουσες με την περιορισμένη πληρότητα που ορίζει ο νόμος και με πιο αραιά slot ώστε να υπάρχει ικανή χρονική απόσταση από τη μία προβολή στην επόμενη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής προσέλευση του κοινού τηρώντας τις αποστάσεις και να απολυμαίνονται οι αίθουσες πριν και μετά από κάθε προβολή. Για την ιδιαίτερη φετινή διοργάνωση, οι προβολές μας θα πραγματοποιηθούν και σε θερινές κινηματογραφικές αίθουσες τις οποίες εντάσσουμε στον προγραμματισμό με μεγάλη χαρά, καθώς την περίοδο διεξαγωγής του Φεστιβάλ (23 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου) ο καιρός στην Αθήνα είναι ακόμη ήπιος και ζεστός. Ταυτόχρονα και συμπληρωματικά με τις προβολές στις αίθουσες, το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας έχει ήδη προβλέψει και φροντίζει για τους θεατές (ευπαθείς ομάδες, άτομα που φροντίζουν ασθενείς ή λόγω επαγγέλματος έρχονται σε επαφή με ασθενείς κ.ά.) οι οποίοι δεν θα μπορούν εκ των πραγμάτων να παραστούν στις προβολές, ένα μέρος του προγράμματός του να προβληθεί και ψηφιακά, σε ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα η οποία θα εξασφαλίζει συγκεκριμένο αριθμό geo-blocked προβολών, τηρώντας όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και υψηλού επιπέδου ψηφιακής διάδρασης κατά τα πρότυπα επιτυχημένων παραδειγμάτων μεγάλων διεθνών Φεστιβάλ. Στην περίπτωση που οι συνθήκες της πανδημίας το επιβάλουν, η συγκεκριμένη πλατφόρμα παρέχει στο Φεστιβάλ την ασφάλεια να διεξαχθεί εξ’ολοκλήρου ψηφιακά, διατηρώντας τον πλούτο των παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης, όπως masterclass, συζητήσεις, εισαγωγή από σκηνοθέτες και Q&A αλλά και ευρεία διάδραση με το κοινό, προσαρμοσμένες στο διαδικτυακό περιβάλλον». Οι 26ες Νύχτες Πρεμιέρας διεξάγονται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Συντάκτης: Γιαννης Καντέας- Παπαδόπουλος
Πηγή: www.athinorama.gr
Ο τίτλος της ταινίας εμπνέεται από το φιλμ «Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων» (1965) του Φελίνι, ενώ η σκηνοθέτιδα Ντελ’ Όλιο γνώρισε προσωπικά τον Ιταλό όταν δούλεψαν μαζί πάνω στους υπότιτλους του «Τζίντζερ και Φρεντ» (1986). Σύμφωνα με την ίδια το ντοκιμαντέρ καταπιάνεται με ανεξερεύνητες πτυχές της φελινικής φαντασίας, όπως τη σχέση της με τη θρησκεία, τον πνευματισμό, την αστρολογία και τον εσωτερισμό, πεδία που άρχισαν να ενδιαφέρουν τον Φελίνι αφού συναντήθηκε με τον γιουνγκιανό ψυχαναλυτή Έρνστ Μπέρνχαρντ.
Εκτός όμως από τον Φελίνι, στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας θα έχουμε την ευκαιρία να καταδυθούμε στο έργο ενός ακόμα σπουδαίου σκηνοθέτη. Ο λόγος για τον λυρικό Αντρέι Ταρκόφσκι και το ντοκιμαντέρ «Σινεμά σαν Προσευχή» (Αντρέι Α. Ταρκόφσκι). Μέσω από εξαιρετικά σπάνιες ηχογραφήσεις, αλλά και απαγγελίες ποιημάτων του πατέρα του σκηνοθέτη Αρσένι Ταρκόφσκι, η φιλμογραφία του Ρώσου εικονοκλάστη αποκτά μυσταγωγική διάσταση ενώ δίνεται η ευκαιρία στον ίδιο το δημιουργό να μιλήσει για τον τρόπο που αντιλαμβανόταν το σινεμά.