«Avatar: The Way of the Water», το σίκουελ του Τζ. Κάμερον στις αίθουσες.
Avatar: The Way of the Water ★★★
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζέιµς Κάµερον
Ερμηνείες: Σαµ Γουόρθινγκτον, Ζόι Σαλντάνα, Σιγκούρνι Γουίβερ
Με λίγα λόγια, ο Τζέιμς Κάμερον έκανε και πάλι το θαύμα του, τουλάχιστον σε επίπεδο εικόνας, αφού από εκεί και πέρα τα πράγματα είναι μάλλον φτωχά. Και αυτό διότι το νέο «Avatar» τσεκάρει με επιμέλεια κάθε κλισέ κουτάκι της κινηματογραφικής δράσης-περιπέτειας, με ένα σενάριο το οποίο, πέρα από τις (ευπρόσδεκτες) οικολογικές ανησυχίες του, αναλώνεται στο δίπτυχο ασφάλεια – οικογένεια, που μοιάζει πιο αμερικανικό και από το… Τέξας.
Νυχτερινοί επισκέπτες ★★½
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χερς
Ερμηνείες: Σαρλότ Γκενσµπούρ, Νοέ Αµπιτά
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Αντρέας Ντρέσεν
Ερμηνείες: Μελτέµ Καπτάν, Αλεξάντρ Σέερ
Η αμίμητη Μελτέμ Καπτάν κέρδισε άξια το βραβείο ερμηνείας του τελευταίου Φεστιβάλ Βερολίνου, υποδυόμενη τη Ραμπιγιέ Κουρνάζ, μια Τουρκάλα μητέρα από τη Βρέμη, η οποία ανακαλύπτει ότι ο μεγαλύτερος γιος της έχει τεθεί υπό κράτηση στο Πακιστάν από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Από εκεί μάλιστα πηγαίνει κατευθείαν στο Γκουαντάναμο με κατηγορίες για τρομοκρατία. Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει δράση η Ραμπιγιέ, η οποία, με τη βοήθεια ενός δικηγόρου ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ξεκινά μια μαραθώνια δικαστική διαμάχη που θα τους οδηγήσει μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο. Πότε αστείο με τον αυθορμητισμό του και πότε έντονα δραματικό, το φιλμ του Αντρέας Ντρέσεν επιτυγχάνει τον σκοπό του, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει το ζήτημα της άδικης κράτησης και του βασανισμού εκατοντάδων ανθρώπων από συστήματα που, κατά τα λοιπά, ομνύουν στις αρχές της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης του ατόμου.
Χειροπαλαιστής ★★★
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Γιώργος Γούσης
Εμφανίζεται: Παναγιώτης Γούσης
ΚΟΜΕΝΤΙ (2021)
Σκηνοθεσία: Ερίκ Μπεσνάρ
Ερμηνείες: Γκρεγκορί Γκαντεµπουά
Ο ιστορικός χαρακτήρας συνδυάζεται με τον γαστριμαργικό, σε ένα κομψό φιλμ που ανοίγει την… όρεξη. Βρισκόμαστε στο 1789, στα πρόθυρα της Γαλλικής Επανάστασης, εποχή όπου η υψηλή γαστρονομία αφορά αποκλειστικά τους αριστοκράτες. Ενας μάγειρας ωστόσο, έπειτα από την άδικη απόλυσή του από έναν τέτοιο δούκα, καταφεύγει σε ένα περιφερειακό πανδοχείο. Εκεί, με τη βοήθεια του γιου του και μιας μυστηριώδους γυναίκας, δημιουργεί το πρώτο εστιατόριο, ένα μέρος όπου οποιοσδήποτε μπορεί να έρθει και έναντι σχετικά μικρού αντιτίμου να απολαύσει καλομαγειρεμένο φαγητό από ένα μενού επιλογών. Το φιλμ του Ερίκ Μπεσνάρ προσεγγίζει με συγκινητικό τρόπο την ιδέα της φιλοξενίας και του φαγητού, ενώ δεν παραλείπει και το πολιτικό – ταξικό σχόλιο, που ταιριάζει με την εποχή.
Αναδημοσίευση απο kathimerini.gr
Συντάκτης: Αιμίλιος Χαρμπής