Πέρσι το μεγάλο στοίχημα για το Netflix ήταν το «Ρόμα» (Αλφόνσο Κουαρόν) να κερδίσει τόσο καλλιτεχνική αναγνώριση, τα κατάφερε κατακτώντας το Χρυσό Λιοντάρι, όσο και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, έτσι ώστε η streaming πλατφόρμα να κοντράρει στα ίσια την παντοκρατορία των στούντιο.

Το «Ρόμα» τότε κέρδισε τις ψήφους της Ένωσης Κριτικών της Νέας Υόρκης και αναδείχθηκε καλύτερη ταινία, δε συνέβη όμως το ίδιο με το National Board of Review που προτίμησε το «Πράσινο Βιβλίο» (Πίτερ Φαρέλι). Εν τέλει, το «Ρόμα» από τις δέκα υποψηφιότητες Όσκαρ που απέσπασε, επικράτησε συνολικά σε τρεις κατηγορίες (σκηνοθεσίας, διεύθυνσης φωτογραφίας και ξενόγλωσσης) αλλά όχι εκείνης για την καλύτερη ταινία, που συμπτωματικά κατέληξε στα χέρια του Φαρέλι.

«Ο Ιρλανδός»
«Ο Ιρλανδός»

Φέτος οι ισορροπίες φαίνεται να έχουν αλλάξει, καθώς τόσο οι κριτικοί της Νέας Υόρκης όσο και το National Board of Review, ανέδειξαν τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία της χρονιάς. Το μαφιόζικο έπος του Μάρτιν Σκορσέζε απέσπασε ακόμα μια διάκριση, εκείνη για τον καλύτερο β’ ανδρικό ρόλο για τον Τζό Πέσι.

Μεταξύ των υπόλοιπων βραβείων ξεχωρίζει εκείνο για την καλύτερη σκηνοθεσία στους Τζος και Μπένι Σαφντί για το «Uncut Gems», το οποίο αναδεικνύεται σε ισχυρό αουτσάιντερ στην οσκαρική κούρσα μετά και τη βράβευσή του από το National Board of Review στην κατηγορία πρωτότυπου σεναρίου. Χαρούμενος θα πρέπει να είναι και ο Κουέντιν Ταραντίνο ο οποίος βραβεύτηκε για το σενάριο του «Κάποτε στο… Χόλιγουντ», ενώ τα θαυματουργά «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν – χο αναδείχθηκαν και από αυτήν την ένωση ως καλύτερη ξενόγλωσση ταινία.

«Παράσιτα»
«Παράσιτα»

Αξίζει να σημειωθούν οι νικητές στα υποκριτικά βραβεία, με τους Λουπίτα Νιόνγκο («Εμείς») και Αντόνιο Μπαντέρας ( «Πόνος και Δόξα») να κερδίζουν στις αντίστοιχες κατηγορίες γυναικείου και αντρικού ρόλου, ενώ το β’ γυναικείο πήγε στη Λόρα Ντερν («Ιστορία Γάμου») , επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της ηθοποιού στις συγκεκριμένες υποψηφιότητες.

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης:

Καλύτερη ταινία: Ο Ιρλανδός (Μάρτιν Σκορσέζε)
Σκηνοθεσία: Τζος & Μπένι Σαφντί («Uncut Gems»)
Καλύτερο ντεμπούτο: Atlantics (Μάτι Ντιοπ)
Καλύτερος α’ γυναικείος ρόλος: Λουπίτα Νιόνγκο («Εμείς»)
Καλύτερος α’ αντρικός ρόλος: Αντόνιο Μπαντέρας («Πόνος και Δόξα»)

«Εμείς»
«Εμείς»

Καλύτερος β’ γυναικείος ρόλος: Λόρα Ντερν («Ιστορία Γάμου»)
Καλύτερος β’ αντρικός ρόλος: Τζο Πέσι («Ο Ιρλανδός»)
Καλύτερο σενάριο: Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο… Χόλιγουντ»)
Καλύτερη διεύθυνση φωτογραφίας: Κλερ Ματόν («Το Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται»)

«Ιστορία Γάμου»
«Ιστορία Γάμου»

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: Παράσιτα (Μπονγκ Τζουν – χο)
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Honeyland (Ταμάρα Κοτέβσκα & Λιούμπομιρ Στεφάνοβ)
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: I Lost My Body (Ζερεμί Κλαπάν)
Ειδικά βραβεία: IndieCollect / Ράντι Νιούμαν / Κόουλ Κρόνμαν

 

Συντάκτης: Γιάννης Καντέας-Παπαδόπουλος
Πηγή: www.athinorama.gr